Świat
gry umieszczony jest po 40000 r. n.e. w obszarze galaktyki spiralnej
nazywanej przez nas Drogą Mleczną, u apogeum ery panowania człowieka w
tymże układzie.
Główny
wątek wielopłaszczyznowej fabuły krąży wokół zmagań rządzącej
się bezwzględną doktryną ludzkości z innymi kosmicznymi potęgami i z
własnymi konfliktami wewnętrznymi. Ludzie od tysiącleci utrzymują
hegemonię zorganizowani w ogromnym organizmie państwowym zwanym
oficjalnie Imperium Ludzkości (ang. Imperium of Man) ze stolicą na
Ziemi zwanej inaczej Terra (oficjalnie Święta Terra – ang. Holy
Terra), które skupia blisko milion zamieszkanych planet i
obejmuje większy obszar galaktyki. Imperium od zarania prowadzone jest
przez nieśmiertelnego Imperatora, otaczanego boskim kultem,
którego wola interpretowana jest przez Arcylordów Terry.
Ludzkie państwo jest tu dystopijnym tworem, w którym propagowana
jest opresywna ksenofobia, i wyższość ludzi nad innymi cywilizacjami,
gdzie postęp i nowe ruchy myślowe są surowo potępiane, w obawie przed
odejściem ludzkości od wiary we wskazania Imperatora (co w powszechnym
mniemaniu doprowadziłoby do rychłego upadku całego rodzaju ludzkiego).
Propaganda uczyniła z enigmatycznego i bezimiennego Imperatora jedyny
klucz do dalszego trwania ludzkiego gatunku. Ma jednoczyć ludzi we
wspólnym celu, krzewić poczucie własnej siły i rozwiewać
wszelkie wątpliwości, i choć swoją nadnaturalną aurą budzi lęk przed
najmniejszym sprzeciwem i zawahaniem, to niesie też jedyną wiarygodną
obietnicę bezpieczeństwa i wiecznego trwania ludzkości i jej chwały.
Ludzka
cywilizacja tkwi w stagnacji od tysiącleci, mimo to jest wciąż daleko
zaawansowana technologicznie, a zarazem bardzo zorganizowana i
zmilitaryzowana, w każdej chwili gotowa na rozpoczęcie wojny totalnej.
Niepokojąco wręcz silnie rozwinięta jest administracja państwowa oraz
służby wywiadowcze nastawione na ścisłą kontrolę i integralność myślową
państwa i społeczeństwa. Z Świat gry umieszczony jest po 40000 r. n.e.
w obszarze galaktyki spiralnej nazywanej przez nas Drogą Mleczną, u
apogeum ery panowania człowieka w tymże układzie.
Główny
wątek wielopłaszczyznowej fabuły krąży wokół zmagań rządzącej
się bezwzględną doktryną ludzkości z innymi kosmicznymi potęgami i z
własnymi konfliktami wewnętrznymi. Ludzie od tysiącleci utrzymują
hegemonię zorganizowani w ogromnym organizmie państwowym zwanym
oficjalnie Imperium Ludzkości (ang. Imperium of Man) ze stolicą na
Ziemi zwanej inaczej Terra (oficjalnie Święta Terra – ang. Holy
Terra), które skupia blisko milion zamieszkanych planet i
obejmuje większy obszar galaktyki. Imperium od zarania prowadzone jest
przez nieśmiertelnego Imperatora, otaczanego boskim kultem,
którego wola interpretowana jest przez Arcylordów Terry.
Ludzkie państwo jest tu dystopijnym tworem, w którym propagowana
jest opresywna ksenofobia, i wyższość ludzi nad innymi cywilizacjami,
gdzie postęp i nowe ruchy myślowe są surowo potępiane, w obawie przed
odejściem ludzkości od wiary we wskazania Imperatora (co w powszechnym
mniemaniu doprowadziłoby do rychłego upadku całego rodzaju ludzkiego).
Propaganda uczyniła z enigmatycznego i bezimiennego Imperatora jedyny
klucz do dalszego trwania ludzkiego gatunku. Ma jednoczyć ludzi we
wspólnym celu, krzewić poczucie własnej siły i rozwiewać
wszelkie wątpliwości, i choć swoją nadnaturalną aurą budzi lęk przed
najmniejszym sprzeciwem i zawahaniem, to niesie też jedyną wiarygodną
obietnicę bezpieczeństwa i wiecznego trwania ludzkości i jej chwały.
Ludzka
cywilizacja tkwi w stagnacji od tysiącleci, mimo to jest wciąż daleko
zaawansowana technologicznie, a zarazem bardzo zorganizowana i
zmilitaryzowana, w każdej chwili gotowa na rozpoczęcie wojny totalnej.
Niepokojąco wręcz silnie rozwinięta jest administracja państwowa oraz
służby wywiadowcze nastawione na ścisłą kontrolę i integralność myślową
państwa i społeczeństwa. Z obsesywnych pobudek, dialog z obcymi
cywilizacjami ograniczany jest do minimum, za to na potęgę prowadzone
są nieustannie zbrojenia. Do głównych sił wojskowych należą
niezależne od siebie:Marynarka Imperialna, armie Gwardii Imperialnej,
zakony Kosmicznych Marines wraz z własnymi flotami, oraz szereg innych
organizacji militarnych, wzywanych do walki w zależności od rodzaju
zagrożenia.
Głównym
wrogiem Imperium są siły Chaosu, prowadzone przez mutantów
niegdyś będących ludźmi (należącymi w większości do zbuntowanych
legionów Kosmicznych Marines i ich zwolenników),
którzy zostali zniekształceni przez pobyt we wnętrzu Oka Grozy.
Jest to wróg nienawistny, sadystycznie brutalny i wyjątkowo
niebezpieczny, ponieważ zajmuje domenę z natury niedostępną
człowiekowi, sam zaś potrafi roztoczyć wokół siebie kult
wśród ludzi i przejąć nad nimi umysłową władzę, oraz
bezpośrednio wtargnąć zbrojnie na kolonie człowieka, zwykle w najmniej
oczekiwanym miejscu i chwili.
Do
pozostałych przeciwstawnych Imperium frakcji należą m.in. Eldarzy
– prastara, wymierająca, ale wysoce zaawansowana cywilizacja;
prymitywna i wielbiąca walkę rasa Orków; nieorganiczni Nekroni
dążący do unicestwienia wszelkiego życia, czy drapieżni i zwierzęcy
Tyranidzi. Do wrogów Imperium należy tez młode i progresywne
Dominium Tau, choć jest to jedyna cywilizacja, z którą ludzkość
prowadzi bardziej równorzędny dialog dyplomatyczny.obsesywnych
pobudek, dialog z obcymi cywilizacjami ograniczany jest do minimum, za
to na potęgę prowadzone są nieustannie zbrojenia. Do głównych
sił wojskowych należą niezależne od siebie:Marynarka Imperialna, armie
Gwardii Imperialnej, zakony Kosmicznych Marines wraz z własnymi
flotami, oraz szereg innych organizacji militarnych, wzywanych do walki
w zależności od rodzaju zagrożenia.
Głównym
wrogiem Imperium są siły Chaosu, prowadzone przez mutantów
niegdyś będących ludźmi (należącymi w większości do zbuntowanych
legionów Kosmicznych Marines i ich zwolenników),
którzy zostali zniekształceni przez pobyt we wnętrzu Oka Grozy.
Jest to wróg nienawistny, sadystycznie brutalny i wyjątkowo
niebezpieczny, ponieważ zajmuje domenę z natury niedostępną
człowiekowi, sam zaś potrafi roztoczyć wokół siebie kult
wśród ludzi i przejąć nad nimi umysłową władzę, oraz
bezpośrednio wtargnąć zbrojnie na kolonie człowieka, zwykle w najmniej
oczekiwanym miejscu i chwili.
Do
pozostałych przeciwstawnych Imperium frakcji należą m.in. Eldarzy
– prastara, wymierająca, ale wysoce zaawansowana cywilizacja;
prymitywna i wielbiąca walkę rasa Orków; nieorganiczni Nekroni
dążący do unicestwienia wszelkiego życia, czy drapieżni i zwierzęcy
Tyranidzi. Do wrogów Imperium należy tez młode i progresywne
Dominium Tau, choć jest to jedyna cywilizacja, z którą ludzkość
prowadzi bardziej równorzędny dialog dyplomatyczny.