Warhammer 40,000:
Warhammer 40,000:
Warhammer 40,000:
Warhammer 40,000:
Warhammer 40,000:
Dawn of War II
Dawn of War II:
Chaos Rising
     Pozdrowienia dla



         

                           Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising




Pierwszy dodatek do produkcji studia Relic, bardzo popularnej wśród fanów gatunku RTS. Ponownie trafiamy zatem do mrocznego świata Warhammer 40,000.

Chaos Rising to koncentrujące się na armii Chaosu pierwsze samodzielne rozszerzenie do świetnej strategii czasu rzeczywistego rozgrywanej w świecie stworzonym przez firmę Games Workshop. Nie wymaga ono obecności na dysku podstawowej wersji gry, choć w trybie wieloosobowym pokierujemy wtedy jedynie armią Kosmicznych Marines Chaosu. Warto jednak dodać, że nawet wówczas naszymi przeciwnikami mogą być także posiadacze podstawki. Za opracowanie dodatku odpowiada deweloper Relic Entertainment, którego znamy z takich hitów jak Homeworld, Company of Heroes czy właśnie serii Dawn of War.

Wszystko zaczyna się od pokrytej lodem planety o nazwie Aurelia, która tysiąc lat temu została pożarta przez burzę Osnowy i znikła bez śladu. Teraz Aurelia powróciła, a wraz z nią przybyły legiony Chaosu. Fabuła dodatku koncentruje się na walce Krwawych Kruków z siłami ich dawnych braci, służącymi teraz mrocznym bogom. Kosmiczni Marines muszą stawić czoła nie tylko Chaosowi i jego sługom, ale również wytropić zdrajcę we własnych szeregach. Oczywiście, od czasu do czasu przyjdzie nam też stawić czoło Eldarom, Tyrianidom czy Orkom, co zapewnia odpowiednią różnorodność przeciwników. Na nową kampanię składa się w sumie kilkanaście misji oferujących wiele nowych wyzwań, ale i możliwości. Przede wszystkim możemy rozwinąć postacie do trzydziestego poziomu doświadczenia, wybierając szereg umiejętności.

Największą zmianą w mechanice rozgrywki jest wyposażenie każdej postaci w indywidualny wskaźnik moralności. Podczas zabawy co rusz stajemy przed kolejnymi wyborami, które skutkują przydzieleniem punktów splugawienia lub odkupienia. Najczęściej zależy to od podejmowanych w trakcie misji decyzji. Na przykład: czy zniszczyć olbrzymią bramę, czy też iść drogą okrężną, tak by w przyszłości mieszkańcy planety mieli użytek z tej struktury obronnej. Jeśli ją zburzymy, zwiększy się nasz poziom splugawienia. Taki sam efekt będzie miała śmierć wszystkich gwardzistów, których kazano nam chronić. Splugawienie wzrasta także z powodu używania niektórych przedmiotów lub nie zabrania na misję konkretnej postaci. Cały ten system kształtuje nasze moce oraz ekwipunek, którymi dysponują nasi wojacy. Postęp splugawienia przynosi coraz to nowe zdolności, ale powoduje też utratę części już posiadanych, jak również uniemożliwia korzystanie z części dostępnego sprzętu.

Oprócz trybu solowego Chaos Rising dodaje kilka elementów do zabawy sieciowej. Przede wszystkim, rozszerzenie pozwala stanąć po stronie Chaos Marines. Twórcy przygotowali także po jednej nowej jednostce dla każdej frakcji oraz kilka niedostępnych wcześniej map i trybów rozgrywki. Spore usprawnienia zaszły w trybie Ostatniej Linii Obrony, w którym może teraz wziąć udział każda z dostępnych frakcji. Ponadto całą kampanię da się rozegrać w trybie kooperacji.